2014.05.14.
22:34

Írta: Csak szubjektíven!

Melegvérűek kíméljenek! Vagy mégse?

Szóval az úgy van, hogy nagyon örülünk annak, ha jössz vért adni. De csak akkor, ha nem vagy ratyi. Mert akkor biztos AIDS-es is vagy. És egyébként is, inkább maradj otthon. Legyen elég, hogy évente egyszer buziskodhatsz az Andrássy-n...

A mai nap újabb bizonyítékkal szolgált, hogy sajnos sok kedves honfitársunk gondolkodhat a fentebbi módon a meleg férfiakról. És akkor már miért maradna ki a buliból az egészségügy? Ugyanis az Országos Vérellátó Szolgálat véradók részére szóló tájékoztatója arra kér, hogy ha férfiként férfiakkal folytatsz nemi kapcsolatot, akkor ne adj inkább vért. Külön finomság, hogy ez a protokoll azzal az alapelvvel kezdődik, hogy "csak egészséges ember adhat vért betegeknek". Így akár arra a következtetésre is juthatunk, hogy a meleg férfiak betegek, mert...mert... hát mert ők meleg férfiak, pfúj.

De maradjunk csak a véradásnál. Jöjjön egy kis matek. A 2011-es népszámlálási adatok szerint ma Magyarországon hozzávetőlegesen 9 938 000 fő él. Ebből 4 718 479 férfi. Vért az adhat, aki 18 és 60 év közötti. Ez 2 823 613 férfit jelent. Hogy belőlük hány férfi homoszexuális, arra vonatkozóan nincsenek reprezentatív adatok, csak becslések. Általában azt szokták mondani, hogy 10-ből vagy 20-ból 1 ember homoszexuális (és most ne foglalkozzunk a melegség definíciójával sem, tekintsük őket nem 100%-ig heterónak). Tehát tegyük fel, hogy a 2 823 613 férfinak mondjuk csak az egyhuszada szexelt már más férfiakkal. Ez 141 180 férfi.  Magyarországon 1985 óta 1953 AIDS-es férfit regisztráltak 2013 harmadik negyedévéig. Tehát maradt hozzávetőlegesen 139 227 férfi, akik alkalmasak véradásra (feltéve, hogy nincsen egyéb kizáró betegségük, de mivel jóval alábecsültük a homoszexuálisok számát alapból, ezért tekintsük őket mind egészségesnek). Egyetlen egy véradással  három ember élete menthető meg. Egy férfi pedig évente maximálisan öt alkalommal adhat vért.

 

Ez tehát azt jelenti, hogy...

  - Több mint 139 ezer férfit fosztanak meg attól a jogtól, hogy segíthessenek másokon. Ezek a férfiak 417 ezer emberen segíthetnének. Ha évente ötször mennének vért adni, akkor pedig több mint 2 millió 85 ezernek.

 - Mindeközben csökkent a véradók száma tavaly Magyarországon. Ráadásul azzal is számolni kell, hogy az  elkövetkezendő 5-10 évben ez a csökkenő tendencia jelentős mértékben folytatódni fog a társadalom elöregedése  miatt.

Igen, persze, ez csak elméleti játék a számokkal, nem minden homoszexuális/biszexuális férfi akar vért adni. A valódi kérdés az, hogy ha valaki jót akar tenni a társadalommal (ráadásul egy ilyen fontos, életmentő kérdésben), akkor kirekeszthetjük-e pusztán azért, mert mással osztja meg az ágyát. Főleg azért is baromság, mert bárki is ad vért, MINDENKÉPPEN elvégzik rajta a szükséges szűrőteszteket.

 

Ami a tanulság...

- A diszkrimináció rosszindulatú ostobaság, jelen esetben jó nagy öngól is. Sőt, akár halálos   következményekkel is járhat, ha egyszer nem lesz elég véradó.

- Ha már felmerült a téma, ne csak beszéljünk róla, ha nem menjünk is vért adni. Persze megérteném, ha ezek után a meleg férfiaknak elmenne tőle a kedve...

 

67 komment

Címkék: homoszexualitás egészségügy diszkrimináció véradás

A bejegyzés trackback címe:

https://csakszubjektiven.blog.hu/api/trackback/id/tr896167274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ephart 2014.05.15. 11:08:49

jogos hogy aberrált ne adhasson vért.megint itt a műhiszti

bleez 2014.05.15. 11:22:52

Persze, aki hetero, az nem is lehet feslett kurva, hetente mas partnerrel. Minden hetero szent eletu. De aki meleg, az pusztan azert, mert a sajat nemebol valaszt part, rogton osszefekszik mindenkivel. Ez az egeszsegugy jelenlegi logikaja. Magyaroszag 2014.

Patrick Bateman 2014.05.15. 11:37:14

"Így akár arra a következtetésre is juthatunk, hogy a meleg férfiak betegek, mert...mert... hát mert ők meleg férfiak, pfúj."

Végülis amennyiben hülye vagy, logikus gondolkodásra gyakorlatilag képtelen, ámde túlérzékeny, konfliktuskereső és az önsajnáltatásból szánalmas tőkét kovácsolni próbáló attention whore, akkor valóban juthatsz erre a következtetésre is. Ha viszont nem, akkor már megtanultál olvasni és szöveget értelmezni.

Mészáros Laci 2014.05.15. 11:43:41

Na ez a poszt nagyszerű érv a PC ellen.
Keveri az aids beteget a vírushordozóval, nem tud (vagy nem beszél) a levett vér szűrésének hatékonyságáról, viszont moralizál. Hát csókolom a kezsit-lábit. Nem. Mert kockázati tényező, sok egyéb mellett ez is. A felelősség nem csak ott jelenik meg, hogy a vér gyógyít, hanem ott is, hogy ne betegítsen meg.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.05.15. 11:53:25

A seggbekúrás fokozott fertőzésveszéllyel jár együtt.
Ezért nem diszkrimináció az, hogy kizárják a buzikat.
A világ sok országában így van ez:
en.wikipedia.org/wiki/MSM_blood_donor_controversy#cite_note-36

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 12:00:43

"Főleg azért is baromság, mert bárki is ad vért, MINDENKÉPPEN elvégzik rajta a szükséges szűrőteszteket."

A teszt soha nem 100%-ban megbízható. A hamis negatív eredmények komoly veszélyt jelentenek.

A lenti linken látható statisztika szerint még így sem komoly a HIV-fertőzöttek száma Magyarországon. Ám a véradás útján létrejövő fertőzés amúgy kicsi esélye kb. hatodára csökkenthető, ha a homoszexuális férfiak nem adnak vért.

Márpedig ha csak egyetlen fertőzött vér átcsúszik a teszten, akkor annak egy ember halála lehet az eredménye.

Amúgy nagy szükség nincs is a vérükre, mert egyre több esetben alkalmazható a szintetikus vér.

@bleez:

Elég világos okai vannak annak, hogy egy homoszexuális férfi a heteróknál sokkal gyakrabban cserél partnert. Vagy ahogy fogalmazol, "öszefekszik mindenkivel".

Ezért még ha hamis lenne is az a vélekedés, hogy a homoszexuális szexnél nagyobb a fertőzésveszély (végbél nyálkahártya), a gyakoribb partnercsere miatt mindenképpen gyakoribb a HIV a homoszexuális férfiak között. Ezt a statisztika is alátámasztja:

weborvos.hu/hirek/egyre_tobb_a_hiv_fertozott/204910/

Ebből az látszik, hogy Magyarországon pl. 2012-ben 186 férfi és 14 nő új HIV-beteget regisztráltak. Csak heteró kapcsolatok esetén az arány nagyjából 1:1 lenne. Ez a több mint 13-szoros arány elsősorban a férfiak közötti szexnek, tehát a homoszexuálisoknak köszönhető. Vagyis ez arra utal, hogy a "férfitöbblet" túlnyomó része homoszexuális.

jog-ász 2014.05.15. 12:01:55

nagyon remélem az országos vérellátó felhívásának oka nem az valójában hogy nincs pénz az összes levett vért ellenőrizni mindenféle nyavajára...mert akkor még tegyük hozzá, hogy a hiv-et kezelő orvos nyilatkozata szerint(szlávik) akár 10 ezer olyan ember!(férfi, nő, hetero, biszex, meleg) lehet aki látensen hiv fertőzött és nem is tud róla.
tehát a vért alapból vizsgálni kellene..nagyon remélem hogy ezt megteszik azért.

Istóczy Viktor · http://kuruc.info 2014.05.15. 12:07:16

A buzik bizony betegek.

És amíg nem a hiszteroliberráltak alkottak orvosi diagnózist, hanem orvosok, addig így is kezelte őket mindenki.

Helyes, hogy nem adhatnak vért a buzik!

Istóczy Viktor · http://kuruc.info 2014.05.15. 12:11:12

Gondolom, az majd a következő lesz, hogy az intravénás drogosok is adhassanak vért. Aztán meg majd az ugandai nigger drogos hímkurvák is, különben ugrik az EU-s segílyke.

Istóczy Viktor · http://kuruc.info 2014.05.15. 12:13:19

Annyi kompromisszumot azért lehetne kötni, hogy a buziknak ezentúl csak afrikai nigger drogos buzik vérét adják. Remélem, nincs ellene kifogásuk!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 12:14:21

@jog-ász: Szerintem a teszteket elvégzik, legalábbis annyi véren, amennyire szükség van. A többit meg ellenőrzés nélkül kiöntik.

Más kérdés, mennyire lelkiismeretesen végzik a teszteket. Itt egészen komoly kétségeim vannak. Mindig annak a szerencsétlen nőnek az esete jut eszembe, aki úgy halt meg tüdőrákban, hogy rendszeresen járt tüdőszűrésre. Utólag a róla készült felvételeken több évre visszamenőleg egyértelműen kimutatható volt a rák. Ez azért is szomorú, mert elvileg 2 orvos egymástól függetlenül megvizsgálja a röntgenfelvételeket.

Abban is igazad van, hogy a felderítetlen fertőzöttek száma többszöröse az ismertekének. De attól még fertőznek.

♔bаtyu♔ 2014.05.15. 12:25:32

Homokos kaphatna homokostól. Továbbá, aki direkt kéri. Így nincs diszkrimáció.

Nyilván ennek oka az, hogy nagyobb a kockázat.

Azért ez jellemző, hogy erre ráugranak a libsik, de pld. arra nem, hogy az iskolától, az ingyenruhától, ingyenreggelitől, 3-as jegytől járó ösztöndíjtól 1 méterre a cigánygyerek miért nem jár suliba.

burakefendi 2014.05.15. 12:29:05

Ha már csak szubjektíven... A homoszexualitás társadalmi nyomásra, és nem objektív elvek mentén került ki a betegségek közül. De nem is erről szól a tiltás, hanem mert magasabb kockázati tényezőnek számít. De ezt már többen elmondták előttem.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.05.15. 12:42:02

@jog-ász: Friss HIV fertőzést nem mutatja ki a teszt.

Istóczy Viktor · http://kuruc.info 2014.05.15. 13:04:32

@♔bаtyu♔:

A blibsik a devianciakultuszban érdekeltek.

Köcsögöm Széken 2014.05.15. 13:04:45

A legtöbb lappangó HÍV fertőzött a heteroszexuálisok közt van, pont azért, mert nem csak itthon, hanem világszerte hajlamosak azt propagálni még mindig, hogy a melegek, biszexuálisok, drogosok betegsége. Erre már több nagyobb szervezet is felhívta a figyelmet, úgy tűnik sikertelenül.
Most arra nem térnék ki, hogy mi van, ha családos, nős férfi kacsingat félre és visz be a házasságba valamit prostituálttól, meg arra sem, hogy az anális közösülés nem csak a homárok kiváltsága, de arra igen, hogy nem rögtön a HÍV-től kell tartani. Ott a hepatitisz, vérbaj, herpesz és sok más cucc, amiket nem tartanak úgymond "homoszexuális betegségnek" és sokszor hallani, olvasni arról, hogy valaki vért kapott, majd hepatitisze lett.
Azok pedig, akik itt buziznak vajon akkor is buziznának, ha az egyetlen akármilyen donor búza lenne és rajta múlna az életük? Nem hiszem.
A melegeknek meg üzenem, hogy menjenek csak vért adni, ha egészségesek, ne legyenek olyan bunkók, mint a többségi társadalom! Tagadjátok le, ha nem látszik rólatok 100 méterről, hogy homárok vagytok!!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 13:04:52

@kovi1970: Az ám, mivel a teszt az ellenanyagot mutatja ki, nem a vírust.

élhetetlen 2014.05.15. 13:06:39

@burakefendi:
Huh, mert egyébként objektív elvek mentén került be a betegségek közé! Csak vegyük az ókori görög társadalmat, ahol teljesen elfogadott volt a feleség mellett fiúszeretőt tartani, Akkor még nem számított betegségnek. Csak Markus Aureliusra hivatkoznék, aki elmélkedéseiben megemlíti, mint kivételes esetet, hogy apja annyira szerette az anyját, hogy a kedvéért lemondott a fiúk iránti szerelméről.

fordulo_bogyo 2014.05.15. 13:11:45

Az USA-ban is igy van, tovabba itt az sem adhat vert, aki prostitualttal kozosult, aki penzert kozosult valakivel (prostitualt), aki barmilyen szervatultetest kapott, aki 6 honapnal hosszabb idot toltott Angliaban, aki egyaltalan megfordult bizonyos orszagokban... stb...

Pedig az USA-ban nagy pereket lehet nyerni az igazsagtalan megkulonboztetes miatt.
Nem igazsagtalan megkulonboztetes ez.

Nem is erkolcsi itelet.

Midezek csokkentik a fetozott ver gyujtesenek az eselyet.

Nem lehet minden fertozest azonnal kimutatni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 13:20:08

@Köcsögöm Széken:

"Most arra nem térnék ki, hogy mi van, ha családos, nős férfi kacsingat félre és visz be a házasságba valamit prostituálttól,"

Akkor továbbadja a feleségének, és a férfi/nő arány továbbra is 1:1 marad. A statisztikák szerint viszont 13-szor több regisztrált férfi HIV-fertőzőtt van Magyaírországon, mint nő.

"A legtöbb lappangó HÍV fertőzött a heteroszexuálisok közt van, pont azért, mert nem csak itthon, hanem világszerte hajlamosak azt propagálni még mindig, hogy a melegek, biszexuálisok, drogosok betegsége. "

A fentebb általam megadott linken 1985 óta követik a HIV-fertőzötteket. Ha igazad lenne, akkor a 29 év alatt azért szép számmal kifejlődött AIDS-esetek között már közel egyenlő arányban lennének férfiak és nők.

De nem, a férfiak között sokszoros az arány. Ha az eszedet is használod, könnyen rájössz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 13:23:29

@Köcsögöm Széken:

De te ugye a homoszexuális férfiak azon jogáért állsz ki, hogy megfertőzhessenek olyanokat is, akiket fartúrással nem tudnak.

Szelid sunmalac 2014.05.15. 13:40:55

En nem adok vert. Nem azert mert meleg vagyok, hanem egesz egyszeruen jobboldali, konzervativ gondolkodo. Terjunk szepen vissza a regi hagyomanyokhoz! A melegeknek nincs letjogosultsaga, ne adjanak vert! Ugyanilyen megfontolasbol ellenzem, hogy a szellemileg visszamaradottakat, onallo eletre es gondolatokra kepteleneket megmentse a modern orvostudomany es a tarsadalom KOZPENZEN. Hosszu evtizedek ota megszunt a termeszetes szelekcio, es a tarsadalmat csak hatraltato, kreten emberek vigan elik az eletuket, holott ennek a termeszet torvenyei szerint nem igy kene lenni.
En pl. nem mentenem meg az autobalesetet szenvedetteket (minek ult autoba), a rakosokat (minek cigizik), a cukorbetegeket (minek olyan dagadt), az allergiasokat (eleve pusztulasra itelte a teremto), a kulonbozo szervi betegsegben szenvedoket (mar reg leloktek volna oket valamilyen sziklarol) stb.
Nem. Nem vagyok hajlando vert adni olyanoknak, mint a kommenttarsaim 80%-a, vagy akarcsak a rokonaiknak. A vegen meg szaporodnanak is!

Baaah 2014.05.15. 13:41:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kiöntik a vért??? Szintetikus vér??? Komolyan elküldeném orvoshoz, de tudom nem bízik meg bennük.

Ha nem életmentő műtéthez kell a vér Magyarországon a leggyorsabban akkor lesz elvégezve ha a beteg nevére adod le a csoportazonos vért! Kiöntik hát... Nem tetszett még vért adni ugye? No röviden lehülyézném de nem teszem.

És az eredeti cikket is tessék elolvasni, nemcsak a buzikat zárják ki a véradásból, hanem az egyéb kockázati tényezőket hordozókat is.

Baaah 2014.05.15. 13:49:03

@Szelid sunmalac: pedig a hülyéket nem zárták még ki, tehát adhatnál és ne erőlködj annak bizonyatásán, hogy nem vagy hülye.

Aki cukorbeteg az nem mind kövér, rákot nemcsak a cigitől kap az ember, allergiásokat nem kell megmenteni hiszen nem haldokolnak, nem tudom te mivel közlekedsz de téged valószínűleg nem érhet baleset, végülis az agyad sem fejlődött ki, ez is szervi probléma.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 13:49:18

@Baaah:

"Kiöntik a vért??? "

Igen. Nagy mennyiségben öntik ki a lejárt szavatosságú vért. Ami azt jelenti, hogy nagy a fölösleg, különben felhasználták volna. Ezt megelőzendő gyakran a levett vért is kiöntik, persze nem azonnal.

"És az eredeti cikket is tessék elolvasni, nemcsak a buzikat zárják ki a véradásból, hanem az egyéb kockázati tényezőket hordozókat is."

Tudom, olvastam, te idióta! De mivel a kedves cikkíró a homoszexuálisok véradását támogatja, ezért erről írtam. Nehéz felfogni azzal a két agysejteddel, mi?

"No röviden lehülyézném de nem teszem."

Nyugodtan hülyézz le, a hozzád hasonló idióták véleményére nem adok.

Szelid sunmalac 2014.05.15. 13:56:19

@Baaah: Nem akarlak elkeseriteni, de amig nem tudod ertelmezni a szarkazmust es cinizmust, addig inkabb ne allj neki az olvasanak. Ha meg igen, akkor fuss neki megegyszer!

Baaah 2014.05.15. 14:06:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez a "lejárt szavatosságú vért kiöntik" honnan jön könyörgöm? De komolyan.

Szelid sunmalac: akkor bocsánat de az előző felhúzott és nem találtam cinikusnak inkább trollkodásnak :)

Girhes Joe 2014.05.15. 14:08:32

Nyilván nem közvetlenül a homoszexualitás miatt zárják ki őket, hanem a statisztikailag érvényesülő jóval magasabb kockázat miatt, ami nemcsak a HIV-re vonatkozik, hanem ezernyi más betegségre is. De pl. a prostituáltat is kizárják ugyanezen az alapon, csak az egy másik kérdés (rákérdez a kérdéssor az idegenekkel való védekezés nélküli szexre, vagy valami ilyesmi). Szóval kockázatminimalizálás, semmi több. Főleg, hogy önbevallásról van szó, tehát mindenki lelkiismeretére van bízva, hogy igennel válaszol-e a kizáró kérdésre, elvégre nem kérnek semmilyen bizonyítékot. De persze ha valaki letagadja, aztán mégis az ő vérétől lesz AIDS-es a páciens (a friss fertőzést NEM mutatja ki a vérvizsgálat), akkor jogosan vonják felelősségre, hisz akkor már késő azon okoskodni, hogy dehát "őt diszkriminálta az önkizáró kérdéssor", és azért tagadta le a kockázatos csoporthoz tartozását.

Ugyanezen logika alapján nem adhatok vért magam sem. Régen adtam jó párszor, aztán egyszer csak kihozták, hogy találtak benne hepatitis antitestet. A hepát magát nem! Csak az antitestjét. Ami annyit jelent, hogy valamikor, valahogy, volt kapcsolata a szervezetemnek a hepával, és erre megfelelően reagált is. Nos most akkor hiába nincs bennem egyetlen hepa kórokozó sem, mégse adhatok vért, mert kockázatot jelent már az is, hogy esetleg valamikor a múltban lehetett benne. És még csak időszakosan felülvizsgálni se lehet, nincs véradás és punktum. Akkor én most diszkriminálva-e vagyok???

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 14:14:57

@Baaah:

"ez a "lejárt szavatosságú vért kiöntik" honnan jön könyörgöm?"

Bocsáss meg, ó, bölcs efendi, nem tudtam, hogy a vér olyan, mint a kristálycukor: korlátlan ideig eltartható. Köszönöm, hogy megvilágosítottad elmémet. :P

Baaah 2014.05.15. 14:16:14

bazz én meg trollot fogtam pedig hányszor megfogadtam, hogy figyelek erre

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 14:16:20

@Baaah:

"az előző felhúzott"

Magadat húztad fel, annyira vérig sértett, hogy homoszexuálisként nem adhatsz vért. :D

tralalala 2014.05.15. 14:28:11

@élhetetlen: sőt az ókorban rabszolgát tartani is egészen normális volt, tehát ha én ma rabszolgát akarok tartani, akkor nyugodtan hivatkozhatok arra, hogy de hát az ókorban ez természetes volt.

tralalala 2014.05.15. 14:30:21

@Köcsögöm Széken: "A legtöbb lappangó HÍV fertőzött a heteroszexuálisok közt van, "

Darabra lehet, csak ugye ezek a fránya arányok :)

Baaah 2014.05.15. 14:33:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: sajnálom, de nem etetek trollokat :) de eddig 11* adtam vért

tralalala 2014.05.15. 14:37:01

@poszt: "Így akár arra a következtetésre is juthatunk, hogy a meleg férfiak betegek, mert...mert... hát mert ők meleg férfiak, pfúj"

Mondjuk egy cukorbetegről ki lehet mondani, hogy ő beteg, ugye?

És ettől szerinted most utálják a cukorbeteg embereket?

igazi hős 2014.05.15. 14:47:07

Engem -az itt megjelent néhány lelki sérülttel ellentétben- nem zavarnak a melegek, viszont érdekelne, hogy a posztoló látott-e véradási kérdőívet. Mivel épp ma voltam vért adni, még nagyjából emlékszem rá.
Az első, amit megválaszolsz, hogy tudtoddal a véred gyógyításra alkalmas. Utána jön pár saját betegség és tünet felsorolása, pár kérdés a családban előforduló betegségek, valamint egyéb kockázati tényező, pl. amit nem értek, hogy laktál-e huzamosabb ideig a Egyesült Királyságban. Meg egy csomó olyan kérdés, aminek nem látom a hasznát, de feltételezem, hogy akik összeállították, azok valós kockázatra építenek, még ha -érthető módon- túl van biztosítva: egy füves ciginek 2 hónap múlva semmi nyoma nincs a szervezetedben, mégis egy (vagy fél) évre visszamenőleg kérdezik.

Én nem tudom, hogy milyen "hibás" válaszokért dobnak vissza, a posztoló tudja? Vagy részben arra valók ezek a "hibák", hogy tudják mit kell ellenőrizni a levett vérben?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 14:57:08

@Baaah:

"sajnálom, de nem etetek trollokat :)"

Ugyan, akkor már rég éhen haltál volna. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 14:58:35

@tralalala:

"Így akár arra a következtetésre is juthatunk, hogy a meleg férfiak betegek, mert...mert... hát mert ők meleg férfiak, pfúj"

A posztoló jobban tette volna, ha csak a maga nevében beszél.

élhetetlen 2014.05.15. 15:00:18

@tralalala: Félrecsúsztál, azt sem írtam, hogy a boszorkányok kilétét úgy kell megállapítani, hogy vízpróba, aki nem süllyed el, az boszorkány, aki megfullad, az ártatlan volt, csak azt írtam, erre, „A homoszexualitás társadalmi nyomásra, és nem objektív elvek mentén került ki a betegségek közül.”, hogy „mert egyébként objektív elvek mentén került be a betegségek közé!”. Ugye?

élhetetlen 2014.05.15. 15:04:49

@Baaah: Bazz, nem trollot fogtál, mert az direkt nyom hülyeséget, hogy a többiek bosszankodjanak, hanem egy nagyon öntelt komplett hülyét. Volt már szerencsém, én figyelem, nem írok neki.

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:13:09

@kovi1970: persze, mert heteró nőket nem kúrnak seggbe...

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:15:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hogy mennyire lelkiismeretesen végzik vagy nem a tesztet, az már az egészségügy felelőssége, nem annak, aki szeretne vért adni

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:18:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: persze, a gonosz fartúrók szándékosan akarják megfertőzni a jóravaló heteroszexuális keresztényeket :(((

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:26:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Most még nem probléma a vér kérdése, de mi lesz 20-30 év múlva? És nem, nemcsak a homoszexuálisok vannak kizárva, azt látom és én is a kockázat csökkentése mellett vagyok, de ez megtehető lenne diszkrimináció nélkül is. Mert egy homoszexuális férfi pár, aki mondjuk együtt van évek óta, járnak AIDS szűrésre és monogámak, azok esetén nem látom be, hogy miért lenne nagyobb a betegségek kockázata, mint bármelyik heteró párnál. Nyilván, aki a homoszexuálisok közül magára ismer a gyakori partnerváltás és a védekezés nélküli szex rovatnál, az ne adjon vért, de ez nem szexuális preferenciához kötött. Szóval ne az legyen a baj a véradásnál, hogy meleg, hanem az, hogy felelőtlen.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.05.15. 16:26:59

@Csak szubjektíven!: Rendes ember csak punciba.
Nem a lelkiismeretességen múlik, mert a friss HIV fertőzést nem lehet kimutatni teszttel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 16:28:26

@Csak szubjektíven!:

De a kockázat növelése már a rizikócsoportba tartozó egyén felelőssége. Miovel pedig a teszt nem 100%-os, a rizikócsoport tagja ténylegesen növeli a fertőzés veszélyét. Akkor is, ha te és a hozzád hasonló önérzetes fartúrók ezt nem veszik tudomásul.

"a gonosz fartúrók szándékosan akarják megfertőzni a jóravaló heteroszexuális keresztényeket :((("

Nos, ha a veszély ismerete ellenére ragaszkodnak a véradáshoz, akkor igen, szándékosan akarnak másokat megfertőzni.

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:29:41

@tralalala: szerinted mi a betegség definíciója?

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:30:28

@kovi1970: rendes ember= punci, köszi, így már meggyőztél:))

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:34:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: miért növelné a rizikót, ha monogám kapcsolatban él és nem szexelt fűvel-fával és védekezett is? ja és a személyeskedéstől nem lesz igazad, úgyhogy akár abba is hagyhatod;))

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:35:45

@kovi1970: ja és ha fennáll a gyanúja, hogy elkaphatott valamit, mert gumi nélkül szexelt, akkor nyilván senki ne menjen vért adni, ne csak a melegek. Ennek már megint semmi köze a szexuális preferenciához.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.05.15. 16:38:05

@Csak szubjektíven!: Meleg vagy?
Fogadd el, hogy fokozott kockázatot jelent a véred.
Nem csak nálunk van így, hanem a világ sok országában.
en.wikipedia.org/wiki/MSM_blood_donor_controversy

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:43:12

@kovi1970: A nemi beállítottságom irreleváns a kérdés szempontjából, úgyis le leszek buzizva, ezt mindketten tudjuk ;)

Nos, nem mindenhol van így:

index.hu/kulfold/2011/09/08/a_homoszexualis_ferfiak_is_adhatnak_ezentul_vert_nagy-britanniaban/

Pl. a lappangási idő miatti időkorlátozás elég korrekt, bár ennyi erővel azokra a nőkre is be kéne vezetni, akik gyakorolják az anális szexet.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.05.15. 16:49:11

@Csak szubjektíven!: Tényleg irreleváns a nemi beállítottságod, tehát nem leszel lebuzizva.
Én elfogadom, hogy a kockázatelemzések következtében világszerte korlátozzák a véradók körét.

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 16:53:02

@kovi1970: én is el tudom fogadni a korlátozást, csak akkor mindenkire legyen egyformán érvényes. Egyébként még érdekes kérdés az, hogy egyszer majd szembe kell-e néznünk azzal, hogy a társadalom elöregszik és nem lesz elég véradó úgy, hogy a tudomány sem talál addig teljesen megfelelő alternatívát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 18:18:18

@Csak szubjektíven!:

"miért növelné a rizikót, ha monogám kapcsolatban él és nem szexelt fűvel-fával és védekezett is?"

Ha valóban monogám és nem szexel fűvel-fával, ÉS természetesen a monogám kapcsolat elején mindketten teszteltették magukat, ÉS természetesen azután soha senki mással nem szexeltek - akkor nem növeli.

Na, ez heteró pároknál sem szokott huzamosan bejönni, jön a megcsalás, félrelépés. Homoszexuálisoknál még kevésbé megy a hűség, az ismert okok miatt.

Na de fogd fel: A rizikócsoport nem azt jelenti, hogy a tagjai mind fertőzöttek. Csak azt, hogy gyakoribb köztük a fertőzés. Te az életedre meg mernél esküdni arra, hogy a homoszexuális partnered biztos nem kefélt félre?

Lehet, meg mernél esküdni. Na de egy másik ember életére is le mernéd tenni ugyanezt az esküt? Mert ez ugye a más faszával csalánt verés tipikus esete.

Ha te kockáztatod is a másik ember életét, az egészségügy nem kockáztathat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 18:21:14

@Csak szubjektíven!:

"én is el tudom fogadni a korlátozást, csak akkor mindenkire legyen egyformán érvényes."

Már hogy lehetne mindenkire egyformán érvényes? A heterók körében arányaiban ritkább a HIV-fertőzöttség. Legalábbis Európában.

Csak a rizikócsoportokra érvényes.

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 18:25:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a korlátozás egyforma érvényénél arra gondoltam konkrétan, hogy akkor nemtől függetlenül vonatkozzon mindenkire, aki anális szexel, férfiakra és nőkre is

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 18:30:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"
Ha valóban monogám és nem szexel fűvel-fával, ÉS természetesen a monogám kapcsolat elején mindketten teszteltették magukat, ÉS természetesen azután soha senki mással nem szexeltek - akkor nem növeli." --> igen, én is erre gondoltam.

tisztában vagyok a rizikó csoport jelentésével. és ahogy te magad is mondtad, a heteró pároknál sem mindig megy a hűség, ergo ott is lehetnek betegségek, szóval ennyi erővel ott is hiába lehet esküdözni a partnerről. Mindenki, aki valaha élt szexuális életet, növelte a rizikóját annak, hogy esetlegesen elkap valamit.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 18:30:31

@Csak szubjektíven!:

Fentebb elmagyaráztam és megindokoltam, hogy a homoszexuális férfiak körében sokkal gyakoribb a HIV-fertőzés. Tehát az anális szexet is folytató heteró párok körében kisebb a fertőzöttség.

Én nagyon rég adtam vért, nem tudom, miféle kérdéseket tesznek fel. De simán el tudom képzelni, hogy van az anális szexre vagy a parnercsere gyakoriságára vonatkozó kérdés is. Nemre való tekintet nélkül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 18:33:49

@Csak szubjektíven!:

"Mindenki, aki valaha élt szexuális életet, növelte a rizikóját annak, hogy esetlegesen elkap valamit."

Így igaz. De azt azért nem mindegy, mekkora az a veszély, ugye?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 18:37:01

@Csak szubjektíven!:

"ergo ott is lehetnek betegségek, szóval ennyi erővel ott is hiába lehet esküdözni a partnerről. Mindenki, aki valaha élt szexuális életet, növelte a rizikóját annak, hogy esetlegesen elkap valamit."

Hogy megértsd:

Baleset akkor is érhet téged, ha szabályosan, zöldnél hajtasz át a kereszteződésen. Az a tény, hogy a baleset veszélye ekkor sem nulla, ösztönöz téged arra, hogy a piroson is áthaladj?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 18:47:01

Vagy másik oldalról: Visszatart téged attól, hogy a zöldön áthajts?

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 18:48:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: amúgy engem is érdekelne milyen kérdéseket tesznek fel a véradóknak, de most hirtelen nem találtam részletesebb kérdéssort.

És persze, nyilván nem mindegy mekkora a veszély, de ezt le lehet fedni (nagyjából) a megfelelő protokollal, a gyakori partnerváltás és a potenciálisan rizikós partnerről szólók kitétele már alapból rengeteg mindenkit kizárnak, stb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 19:07:59

@Csak szubjektíven!: Igen, amennyiben a homoszexuális férfiakat elismered potenciálisan rizikós partnernek. :)

Tudod, a gond itt az, hogy a homoszexuálisok túlnyomó része - és ez a te reagálásodból is kiderül - nem hajlandó elfogadni, hogy rizikócsoportba tartozik. Valamiféle diszkriminációnak tekintik, hogy nem kérik a vérüket.

Pedig nincs itt semmi diszkrimináció, hiszen nem csak a homoszexuálisok véréről mond le sok ország. Továbbá ha az illető nem megy el vért adni, akkor eleve nem kell válaszolnia a kérdésekre.

Azt kellene felfogni, hogy nem azzal küzdetek a vélt vagy valós diszkriminációtok ellen, hogy erőltetitek a véradást, ezzel növelve más emberek kockázatát.

Elkerülhetetlen a kockázat, hogy heteró ember is lehet vírushordozó, és ha frissen fertőzött, akkor a teszt ezt nem mutatja ki. Nincs értelme ezt az elkerülhetetlen kockázatot elkerülhetőkkel növelni.

Csak szubjektíven! 2014.05.15. 19:21:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: miért akarsz a meleg férfi kategóriájába szuszakolni? még mindig irreleváns a nemem és a szexuális preferenciám ;)

azt teljes mértékben el tudom fogadni, hogy a homoszexuálisok egy része (aki gyakran váltogatja a partnerét, nem védekezik, stb.) az a rizikósabb csoportba tartozik.

de kérdezem: miért kell a férfiak közti szerelmi kapcsolatot kiemelni? tegyük fel, hogy van egy meleg férfi, aki vért akar adni. ránéz a protokollra, ha olvassa, hogy sok partner esete kizáró ok és neki sok volt, akkor nem megy el. ha múltkor nem védekezett és még nem telt le a lappangási ideje és nem tudja hogy van-e baja, nem megy el. ha védekezett, de rizikós volt a partnere, nem megy el, stb. de az előbb megbeszéltük, hogy a régóta monogám kapcsolatban élő, szűrésre járó melegeknek nem nagyobb a kockázatuk, mint a heteróknak. Így őket kizárni pusztán azért, mert férfival szexelnek, az eléggé diszkrimináció szagú.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.15. 20:17:59

@Csak szubjektíven!:

"miért akarsz a meleg férfi kategóriájába szuszakolni?"

Akar a fene. A posztból és a reakcióidból erre következtettem. Ha tévedek, hát tévedek. Nincs jelentősége számomra, engem nem zavar, ha az vagy. És az sem, ha nem az vagy. :)

"de kérdezem: miért kell a férfiak közti szerelmi kapcsolatot kiemelni?"

Azért, mert _ceteris_paribus_ ők fokozottan veszélyeztetettek. Már leírtam, miért, nem ismétlem.

"ránéz a protokollra, ha olvassa, hogy sok partner esete kizáró ok és neki sok volt, akkor nem megy el..."

Olyan mértékű tájékozottságot és felelősségtudatot feltételezel a homoszexuálisokról, ami már abszurd.

Induljunk ki abból, hogy egy átlagos homoszexuális férfi semmivel nem felelősebb egy heterónál. Sőt felelőtlenebb, mert különben nem lenne a körükben szignifikánsan magasabb a HIV-fertőzöttek aránya - ezt is levezettem fentebb.

Na mármost, miért várod el egy a népesség átlagánál kevésbé felelősségtudatos személytől azt, hogy felelősséggel viseltessék más ember egészsége iránt, amikor a sajátjával sem törődik? (Megint csak átlagosan, nyilván vannak egyéni kivételek.)

Sokkal egyszerűbb és célravezetőbb hosszas magyarázatok helyett (amelyeket a legtöbben élből kétségbe vonnának, ahogy teszed te is) azt a részéről sok gondolkodást nem igénylő megkötést tenni, hogy homoszexuális ne adjon vért.

Ezzel nem becsülöm le a homoszexuálisok értelmi képességeit, nem erről van szó. Nem hülyébbek az átlagnál - de nem is okosabbak.
süti beállítások módosítása